Nejčastější dotazy/FAQ

Nejběžnější dotazy

Jaké kategorie přístrojů opravujete?

Dig. fotoaparáty, objektivy, videokamery, Bluray přehrávače/rekordéry, DVD přehrávače/rekordéry, Systémy domácího kina, Hifi systémy a jiné audio, malá bílá technika (mikrovlnné trouby, pekárny chleba, výrobky osobní hygieny), čističe a zvlhčovače vzduchu, telefony GSM a DECT, TV - pozáruční opravy

Neprovádíme servis velké bílé techniky (ledničky, pračky, sušičky apod.), profesionální techniky.

Opravujete i jiné značky než Panasonic/Technics?

Ne, pouze spotřební elektroniku značky Panasonic/Technics.  

Máte pobočky i v jiných městech?

Pobočky v jiných městech nemáme, ale rádi Vám váš přístroj svezeme k nám. Více zde, v sekci svozu.

Kolik bude oprava stát?

Rámcové ceny oprav najdete v ceníku oprav. Ačkoliv "na dálku" nelze diagnostikovat, pokud nás budete kontaktovat pomocí formuláře "Potřebuji opravu" a uvedete co nejlepší popis závady, jsme Vám schopni, alespoň ve většině případů, sdělit přesnější cenový odhad.

Opravujete sluchátka?

Pokud jsou Vaše sluchátka uvedeny v tomto seznamu nízkonákladových produktů, je třeba je reklamovat přímo u Vašeho prodejce. Na ostatní sluchátka se vztahují stejné podmínky oprav jako na ostatní produkty. 

Jak vám mohu přístroj doručit, máte nějaké sběrny?

Přístroj k nám můžete doručit osobně, nebo zaslat jakoukoliv doručovací službou na adresu viz. "Kontakt", nebo využít náš svoz. Více v sekci "Potřebuji opravu" kde se i dozvíte co je nutné k přístroji přinést/poslat, jaké jsou podmínky oprav atd. Sběrny nemáme. 

Chci vám poslat přístroj na opravu, co k němu mám přibalit?

Podmínky přepravy a oprav obecně naleznete v sekci "Potřebuji opravu". 

Jak dlouho oprava trvá?

V případě, že je náhradní díl skladem, provádíme většinu oprav do 1 týdne (nezahrnuje čas na případný transport). Pokud je náhradní díl skladem v centrálním skladu, tak do 10-ti dnů.

Do přístroje se dostala voda. Má smysl nechat přístroj opravit?

Vždy samozřejmě záleží na individuálním posouzení. Také na tom jak dlouho byl přístroj vystaven vodě/kapalině, zda-li se jednalo o sladkou nebo slanou vodu atd. Obecně se dá říct, že přístroj, který byl celý potopen pod hladinou již většinou nemá smysl opravovat. Pokud byl zasažen jen částečně, např. deštěm nebo byl potopen jen části, lze zvážit rentabilitu takové opravy. V každém případě se díly zasažené vodou musí vyměnit. V žádném případě neprovádíme jen "vysušení" nebo vyčištění poškozených částí. U takto provedených "oprav" nelze garantovat funkčnost a neprovádíme je.

Měl(a) jsem u Vaší firmy přístroj na záruční opravu, ale oprava mi byla zamítnuta. S tímto závěrem nesouhlasím, co mám dělat?

Předně je třeba zdůraznit, že naše firma je placená za provedení opravy, nikoliv za její zamítnutí, tzn. také pro naši stranu je taková situace nevýhodná a nepříjemná. V žádném případě není v našem zájmu učinit takové rozhodnutí bezdůvodně. Pokud s takovým závěrem reklamace nesouhlasíte, obraťte se prosím na Call centrum Panasonic +420 236 032 911. 

Než nás budete kontaktovat, zde jsou řešení nejčastějších problémů

Obecně vždy doporučujeme:

  • Pročtení návodu k obsluze, kde naleznete řešení nejběžnějších problémů.
  • Provést reset přístroje do "Továrního nastavení".
  • Upgrade firmwaru, nejnovější verze firmwaru naleznete na www.panasonic.net.

Mám "True wireless" sluchátka Technics/Panasonic a jedno nebo obě sluchátka mají sníženou úroveň hlasitosti.

Tento problém je způsoben znečištěním průzvučné síťky na konci zvukovodu. Sejměte gumový nástavec ("špunt") a vyčistěte izopropanolem černou síťku. Pokud vyčištění nepomůže, je třeba síťky vyměnit. Pro jejich nákup nás můžete kontaktovat zde. V případě, že jsou sluchátka v záruce, Vám nové síťky zašleme zdarma. Je třeba jen zaslat prodejní doklad prokazující záruku a fotku výrobní číslo z doku sluchátek. 

Na fotografiích mám černé stíny/fleky/body různé velikosti a počtu.

S největší pravděpodobností se jedná o nečistoty na snímacím prvku. Snímací prvek a objektiv bude třeba vyčistit. Pokud se jedná o přístroj v záruční době, záruka se na toto nevztahuje, viz. bod 5 záručních podmínek https://www.panasonic.com/content/dam/Panasonic/cz/cs/CS-Page/download/Zarucni%20podminky.pdf nicméně pokud taková situace nastane je první čištění provedeno jako nezáruční neplacená oprava, tzn. zdarma. V případě mimozáručních oprav naleznete více v "ceníku oprav".

Fotoaparát nebo videokamera nezaostřuje.

Zkontrolujte zda-li jste od místa, na které chcete zaostřit dostatečně vzdáleni. Každý objektiv má minimální ohniskovou vzdálenost, na kterou je schopen zaostřit. Místo, na které chcete zaostřit musí být dobře osvětlené a mít povrchovou strukturu. Za zhoršených světelných podmínek nebo na místa bez struktury např. jednobarevné zdi, modré oblohy apod. autofokus nezaostří. Při správném zaostření se musí rozsvítit zelené kolečko, které indikuje správné zaostření, pokud bliká není zaostřeno a zkuste zamířit jiným směrem nebo na jiné místo. Doporučujeme vypnout fci. ostření na více zón a nastavit pouze ostření na střed snímku, tak jste schopni určit co chcete mít na snímku ostré Vy a ne přístroj.

Fotografie jsou rozmazané, neostré.

Pokud při pořizování snímku svítilo zelené kolečko indikující správné zaostření a snímky jsou přesto rozostřené, může to být způsobeno dlouhým časem závěrky a jedná se o tzv. pohybovou neostrost. Zkraťte čas závěrky nebo použijte blesk. 

Pořízené fotografie jsou přesvětlené nebo naopak příliš tmavé.

Toto může být způsobeno nastavením fotoaparátu. Doporučujeme přepnout přístroj do automatického režimu "P" a zkontrolovat zda-li není posunuta korekce expozice (Ev). Dále doporučujeme provést "Tovární nastavení" (Menu – Nastavení), které uvede přístroj do základního nastavení.

Fotografie nevykazují stejnou ostrost po celé ploše snímku.

Žádný objektiv nevykazuje stejnou kresbu na okrajích snímku jako uprostřed. Jedná se o běžnou vlastnost všech objektivů. Touto vlastností většinou více trpí objektivy s velkým rozsahem ohniskových vzdáleností (Superzoomy, Ultrazoomy apod.). Naopak objektivy s pevnou ohniskovou vzdáleností obecně vykazují lepší obrazové vlastnosti (ostrost, barevná aberace atd.). 

Na fotografiích se některé objekty, např. lidské postavy, vyskytují několikanásobně nebo se překrývají.

Je třeba vypnout funkce jako HDR, noční snímek s omezením šumu apod. 

Při focení s bleskem vznikají tmavé stíny.

Nejedná se o závadu. U některých přístrojů vysunutý objektiv částečně zastiňuje světlo blesku a toto místo snímku je tmavé. Stejný problém může vzniknout např. při focení postav, které osvětlí blesk, ale za nimi např. na stěně vznikne tmavý stín. 

Na snímcích při focení s bleskem jsou viditelná bílé kolečka vypadající jako "světlé bubliny".

Jedná se o odraz světla blesku od prachových částic ve vzduchu. 

Nefunguje blesk.

Zkontrolujte nastavení přístroje. Mnoho funkcí vyřazuje činnost blesku (tichý režim, sériové snímání, nastavení předsádky apod.). Doporučujeme provést reset do "Továrního nastavení". 

V objektivu jsou vidět drobné prachové částice.

Pokud jsou tyto částice na vnitřní straně přední čočky, nemají žádný vliv na kvalitu snímaného obrazu. U objektivů s proměnou ohniskovou vzdáleností se jedná o běžný jev. Tyto objektivy díky pohybujícím se tubusům pracují jako píst, tzn. vzduch je nasáván dovnitř resp. vytlačován ven. Během této činnosti se mohou do objektivu dostat i drobná prachová zrnka.
Vždy noste přístroje/objektivy v ochranném obalu a vyvarujte se jejich používání v prašném prostředí. Také omezení zbytečného "zoomování" výrazně ovlivňuje průnik prachu do objektivu.  

Při pohybu s fotoaparátem, videokamerou nebo objektivem jsou slyšet zvuky jako cvakání.

Jedná se o běžný jev. Ve vypnutém stavu nejsou čočky stabilizátoru obrazu a případně ostření drženy el. mag. polem a pohybují se volně. Toto by mělo ustat po zapnutí přístroje resp. připojení objektivu k tělu fotoaparátu. 

Při provozu jsou slyšet z fotoaparátu nebo videokamery zvuky.

Nejedná se o závadu, ale o slyšitelnou činnost motorků ostření, OIS, BIS apod. Tyto zvuky vydává přístroj i když je v relativním klidu, protože tyto systémy pracují nepřetržitě. 

V záznamu zvuku jsou slyšet hluky např. z objektivu přístroje.

Jedná se o běžný jev. Tyto hluky jsou zvláště slyšitelné při záznamu v tichém prostředí, kdy automatika záznamu zvýší úroveň na maximum. Tento jev vykazují všechny přístroje, u kterých jsou mikrofony umístěny v jednom těle zároveň s mechanickými částmi. Řešením je použití externího mikrofonu. 

Pořízené snímky se ztrácejí z paměťové karty, jsou černé nebo části chybí.

Tyto problémy jsou způsobeny vadnou paměťovou kartou resp. kartou, která nebyla naformátována v přístroji. SD kartu je nutno naformátovat v přístroji, ve kterém ji používáte! Nikoliv v PC či jiném zařízení! 

Některé fotografie nelze přehrát (zobrazit) ve fotoaparátu, v počítači jdou přehrát všechny.

Fotografie, které nejdou přehrát byly pravděpodobně editovány/změněny v zařízení mimo fotoaparát. Takto editované snímky nelze již přehrát ve fotoaparátu. 

Záznam videokamery se po pár sekundách sám zastaví nebo se záznam vůbec nespustí a přístroj nereaguje.

Tyto problémy jsou způsobeny vadnou paměťovou kartou resp. kartou, která nebyla naformátována v přístroji. SD kartu je nutno naformátovat v přístroji, ve kterém ji používáte! Nikoliv v PC či jinde!

Videokamera se otevřením displeje nezapne.

V případě, že byl přístroj vypnut tlačítkem Power, je nutné jej také zapnout tlačítkem Power, samotné otevření displeje nestačí. Pokud byla videokamera vypnuta zavřením displeje, tak se po otevření také sama zapne bez nutnosti mačkat tlačítko Power. 

Přístroj hlásí chybu paměťové karty.

Vyzkoušejte jinou paměťovou kartu a před použitím ji naformátujte v daném přístroji. 

Nejde hledáček nebo displej, resp. obraz z displeje samovolně mizí.

Mnoho přístrojů je vybaveno fcí. automatického přepínání mezi hledáčkem a displejem. Přesvědčte se, že senzor není zakrytý. Zkuste přepnout mezi hledáčkem a displejem manuálně. 

Obraz přes HDMI nepravidelně nejde nebo má výpadky, zrnění, pruhy apod.

Mnoho problémů v přenosu HDMI signálu jsou způsobeny nekompatibilitou TV, kabelu a připojeného přístroje. Doporučujeme vyzkoušet jiný HDMI kabel, použít jiný HDMI vstup v TV, případně vyzkoušet s jiným TV. Častým problémem je rušení HDMI přenosu blízko umístěným WiFi routerem např. u TV nebo připojeného přístroje (Bluray přehrávač, domácí kino apod.)  

Rádio nelze naladit.

Kvalita příjmu je dána příjmovými podmínkami v dané lokalitě. Tyto bývají ovlivněny zejména budovami, ve kterých signál přijímáme. Obzvláště nevhodné jsou plechové budovy (nákupní centra), betonové budovy apod. Vždy doporučujeme použití vnější antény umístěné třeba na střeše budovy. Dodávané náhražkové antény (drátek) jsou pouze nouzovým řešením.  

Příjem rádia "vypadává", zvuk se přerušuje.

Takto se chovají novější typy analogových rádií Panasonic při poklesu stavu baterií, nejedná se o závadu. Vyměňte baterie.

Nejde naladit DAB.

Zkontrolujte zda-li jste v dosahu signálu DAB a zda-li je Váš přístroj vybaven pro příjem v daném pásmu (L-pásmo, III-pásmo).
Aktuální informace naleznete zde: www.dabplus.cz

Přístroj se sám od sebe zapíná nebo vypíná.

Zkontrolujte zda-li nemáte zapnutý "Demo režim" a zda-li máte nastaven čas. Mnohé audiosystémy bez nastaveného času se samovolně zapínají do Demo režimu. Dále je třeba zvážil zda-li se jedná o přístroj, který umožňuje dálkové zapnutí jiným přístrojem např. soundbar z TV nebo HiFi systém přes připojenou síť. Mimo jiné je také třeba zkontrolovat dálkové ovládání jestli nedochází k aktivaci přístroje jiným dálkovým ovladačem se stejným kódem. Doporučujeme odstranit všechny dálkové ovladače z dosahu přístroje a vyzkoušet.

Holící strojek, epilátor, zastřihovač špatně holí, stříhá apod.

Výkon a kvalita holení je odvislá od ostrosti břitů, stavu planžety, depilační hlavy atd. Jedná se o spotřební materiál, na který se nevztahuje záruka. V případě reklamací těchto poruch jsou přístroje pouze testovány na svou mechanickou funkci, nikoliv na kvalitu oholení, depilovaní apod. Náhradní planžety, břity, hlavy můžete objednat v sekci "Potřebuji příslušenství/ND". 

Holící strojek, epilátor, zastřihovač má slabou výdrž.

Ne vždy jsou tyto problém způsobeny vadnými akumulátory. Výdrž je z velké části ovlivněna způsobem holení, opotřebením planžety, břitů, zastřihávací hlavy (opotřebené břity a planžeta zvyšují odpor a tření) a fyziologií každého člověka. Stejně tak důležité je udržovat zařízení čisté, tak jak je popsáno v návodu k obsluze a také namazané dodaným olejem, pokud tak výrobce doporučuje. 

Pekárna chleba špatně peče, nemíchá apod.

Různé programy pečení mají vložené technologické přestávky kdy těsto kyne, odpočívá apod. Nejedná se o závadu. Pro dobré výsledky pečení je nutné dodržovat technologický postup přípravy uvedený na obalu směsi. Pokud pekárna míchá těsto a hřeje je špatný výsledek vždy způsoben přípravou směsi. V případě reklamací těchto "poruch" jsou přístroje testovány pouze na správné provedení přednastavených programů (míchání, ohřev, pauzy, dávkování posypky). 

Podmínky oprav

  1. K opravě přijímáme pouze výrobky spotřební elektroniky značky Panasonic/Technics a to následující kategorie: Dig. fotoaparáty, Dig. videokamery, Blu-ray přehrávače a rekordéry, DVD přehrávače a rekordéry, Systémy domácího kina, HiFi systémy a drobné audio, Mikrovlnné trouby, Pekárny chleba, Toastery, Kávovary, Vysavače, Výrobky osobní hygieny, čističe a zvlhčovače vzduchu, telefony GSM, DECT a sluchátka pokud nejsou uvedeny v tomto seznamu. Sluchátka uvedená v seznamu jsou nízkonákladovým produktem a je třeba je reklamovat přímo u prodejce.
  2. K přístroji vždy prosím doručte:
    1. V případě záručních oprav čitelný doklad prokazující záruku jako je faktura nebo paragon. Samotný záruční list, dodací list apod. nestačí. Bez nákupního dokladu nejsme schopni provést záruční opravu a bez tohoto dokladu bude s opravou nakládáno jako s nezáruční.
    2. Co nejdetailnější popis závady. Pokud je závada nepravidelná, uveďte jak často a hlavně za jakých podmínek, propojení, typu média atd. se problém vyskytuje. Problematické médium přiložte k přístroji, bude Vám vráceno. V případě problémů s kvalitou snímků, obrazem apod. přiložte prosím SD kartu nebo jiné médium s dotčenými snímky. Médium Vám bude samozřejmě vráceno.
    3. Uveďte Vaši celou adresu včetně telefonního čísla. Bez telefonního čísla Vás nemůžeme kontaktovat a ani přístroj vrátit! V případě, že si přejete vystavit fakturu, uveďte název firmy, IČ, DIČ atd.
    4. Pro záruční reklamace je nutné doručit kompletní přístroj včetně příslušenství. V případě požadavku servisu na doplnění chybějícího příslušenství se 30-ti denní lhůta pozastavuje do okamžiku jejího doručení do servisu. Náklady na tuto případnou dodatečnou přepravu hradí zákazník/prodejce. Záruční podmínky Panasonic naleznete zde: https://www.panasonic.com/content/dam/Panasonic/cz/cs/CS-Page/download/Zarucni%20podminky.pdf
    5. V případě, že již proběhla předběžná komunikace ohledně opravy, přiložte prosím tuto vytisknutou komunikaci k přístroji.
    6. Pokud jste využili náš svoz, tak také vytisknuté potvrzení o svozu, které jste dostali emailem.
  3. Pokud nebyl předem stanoven odhad ceny opravy, je nejdříve provedena diagnostika a stanoven rozpočet opravy. Poté je zákazník informován o předpokládané ceně opravy kdy se může rozhodnout zda-li chce přístroj opravovat či nikoliv. V případě realizace opravy je částka za diagnostiku již zahrnuta v ceně opravy. V případě nerealizování opravy je přístroj zaslán zpět na dobírku za cenu diagnostiky a poštovného zpět. Pokud není dohodnuto jinak. Ceny diagnostiky a nejběžnějších úkonů/oprav naleznete v "Ceníku oprav".
  4. Výrobky osobní hygieny (holící strojky, epilátory, zastřihávače apod.) doručte vždy kompletně vyčištěné. Přístroje, které nejsou vyčištěny a zbaveny zbytků biologického materiálu budou bez zásahu vráceny zpět bez opravy.
  5. Záruka na provedené opravy se vztahuje vždy na práci a použitý materiál, nikoliv na celý přístroj. Záruka je 6 měsíců. Vyjímku tvoří čištění např. snímacích prvků, objektivů apod. Na úkon čištění nelze z logiky věci uplatňovat záruku ve smyslu zákona. Na čištění snímacích prvků poskytujeme pouze kulanci v délce 6 měsíců od provedení čištění. Tzn. v případě, že se opětovně vyskytnou tmavé skvrny v obraze způsobené nečistotami, je následné čištění zdarma, zákazník hradí pouze přepravu z/do servisu.
  6. V případě, že máte na přístroj prodlouženou záruku nad rámec zákonné záruky 24 měsíců, je s takovou zakázkou nakládáno jako s nezáruční. Před doručením takového přístroje, doporučujeme kontaktovat Vašeho prodejce, který Vám prodlouženou záruku poskytnul pro bližší informace. V případě, že Vám prodlouženou záruku poskytla přímo firma Panasonic Marketing Europe GmbH je nutno přiložit obdržený certifikát, promoční kód a případně kontaktovat call centrum Panasonic.
jQuery Tlačítko na začiatok by William from Wpromotions.eu